Debut de campanie electorală

În condițiile în care au fost invocate opiniile sale homofobe din trecut (vezi și articolul lui Costi Rogozanu de ieri), Nicușor Dan a decis să se trateze angajându-și, ca responsabilă de campanie pentru relația cu presa, o binecunoscută (și simpatică) jurnalistă și militantă pentru drepturile LGBTQ https://www.facebook.com/ioana.lupea.1/posts/1780358948859731?pnref=story.

Nu am nimic personal cu Nicușor Dan și, dincolo de afirmații oengisto-populist-tembele de gen scap Bucureștiul de politicieni, nici nu știu prea multe despre el. În așteptarea campaniei, când sper să mă mai lămuresc, ceva îmi spune că e totuși mai pregătit, tehnic vorbind, pentru funcția de primar, decât Marian Munteanu. Asta în condițiile în care, eu personal, contemplu frustrat de la fereastră blocul care se înalță și îmi fură priveliștea, extinzând orizontul de beton gri. Și e doar una dintre multiplele probleme cu care mă confrunt în orașul ăsta aglomerat, poluat și profund disfuncțional.

Așadar, n-am nevoie nici de primari identitari în ițari, nici de primari hipsteri, și deși anumite mizerii nu le tolerez, nici nu mă interesează să scormonesc prin trecutul candidaților. În schimb, am nevoie de un primar care să-mi rezolve problemele, problemele de om care locuiește și respiră în Berceni, dar căruia îi place să se plimbe și prin centru.

Oricum ar fi, contemplând contururile unui triunghi fatal format din Lupea Ioana, Nicușor Dan și Codrescu Răzvan, mă întreb de ce n-ar putea, la o adică, să joace în această horă și Munteanu Marian. Dacă Nicușor Dan a scăpat de pletele din tinerețe, oare nu e posibilă o operație cosmetică similară și în cazul lui Marian Munteanu? În sensul în care îi radem și lui barba aia, rămasă de pe vremea golaniadei, și facem din el un om nou, corect din punct de vedere politic. Eventual îl angajează pe Vladimir Tismăneanu pe post de consilier pentru relația cu Institutul Wiesel.

Acestea fiind spuse, tare mă tem că actuala campanie se va transforma într-un meci între Organizația Salvați Bucureștiul de Fascism și Organizația Salvați Copiii Creștinilor de Homosexualii lui Soroș. Între timp, mie îmi crește blocul în fața geamului, care îmi ia jumătate din priveliște, și până la sfârșitul următorului mandat de primar s-ar putea să se mai dea o altă autorizație și să rămân și fără cealaltă jumătate. De altfel, în meciul ăsta mai joacă și Firea, aia de umbla cu casca de miner goldist pe cap, și care pe fondul luptei „identitare”, s-ar putea să câștige liniștită și să continue bine mersi cu aceleași mânării ca și până acum.

De aceea, pe cei care vor veni la mine cu discursuri de gen „a sosit ceasul să separăm grâul de neghină, lasă vrăjeala duplicitară și zi dacă ești cu Soroș sau cu Duhul Căpitanului, căci cale de mijloc nu (mai) e”, îi avertizez de pe acum să se aștepte la replici tăioase, direct proporționale cu frustrările pe care mi le cauzează viața de zi cu zi în București.

„Nicusor Dan, candidat independent la primaria capitalei României si presedintele Asociatiei Salvati Bucurestiul, care beneficiaza de o solidaritate rar vazuta printre intelectuali pe Facebook, se dovedeste a fi sustinut in presă, intr-un trecut nu foarte indepartat, idei in totala contradictie cu cele afisate acum in campania lui pentru primaria capitalei.

In cel putin un articol, trimis de el spontan prin anul 2000 unui ziar bucurestean, Nicusor Dan se arata a fi anti-occidental, homofob si afirma explicit ca pentru a fi român trebuie sa accepti o „identitate colectiva“ si de dreapta. Atitudine surprinzator de apropiata de ideologia dreptei crestine cu nostalgii autoritare, cum e cea a ultranationalistilor antioccidentali din jurul revistei Rost. Nicusor Dan lauda si recomanda de altfel, in articolul lui de atunci, scrierile programatice ale directorului acelei reviste, Razvan Codrescu.”

http://www.europalibera.org/content/article/24602304.html

 

About Alexandru Racu

Născut în Bucureşti pe 4 Martie 1982. Absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Politice din cadrul Universităţii Bucureşti, Master în Studii Sud-Est Europene la Univeristatea din Atena şi doctor în filozofie politică al Universităţii din Ottawa.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Debut de campanie electorală

  1. Donkeypapuas spune:

    Cum? Ioana Lupea, după ce a prestat în serviciul Căpitanului de vapor Traian Băsescu, a sări să presteze pentru „liberalo progresistul” Dănuţ SRL? Bun , eu cred că nici Nicuşor Dan nu ştie că a ajuns să fie „liberalo progresist”. Dar nu rimează eticheta cu aceea utilizată atât de frecvent de dumneavoastră, cea de „neocon”? Că tot de stângiştii noştri dragi e inventată.

  2. G. F. spune:

    Nicuşor Dan ar construi noul bloc din sticlă, pentru ca toată lumea să vadă şi să se vadă, în acord cu viziunea dezinhibată LGBT; Firea ţi-ar demola blocul, pentru că în blocul nou se va muta un fin de-al ei care i s-a plîns deja că blocul tău îi limitează perspectiva. Din fericire tocmai atunci va interveni Munteanu, amintindu-ne de bordeiul strămoşesc unde toată lumea va trăi fericită la umbra mallurilor.

  3. luc .andrei spune:

    Dupa cite inteleg eu , e cam ca la alba/neagra , ai senzatia ca poti sa alegi si sa cistigi dar in realitate intotdeauna pierzi : asta are , asta n-are , asta e cistigatoare … Si trebuie sa joci , ca te impresoara , cartile sint facute , sint permise si cistiguri controlate , pt. cresterea mizei . Pt. cei mai curiosi , de citit o buna istorie a Italiei postbelice , pina prin 80 , pe atunci pe acolo era ,granita, : nimic nou sub Soare .

  4. Donkeypapuas spune:

    Ce înseamnă „homofob”? „Fobie faţă de oameni”? „Fobie faţă de cei de-acelaşi sex”? Vă rog să mă lămuriţi şi pe mine cu privire la semnificaţia acestui cuvânt extras din labirintul lexical al corectitudinii politice.

    • Voiam să spun că Nicușor Dan a fost acuzat de homofobie de către cei preocupați în mod deosebit de tema respectivă. Așa că întrebați-i pe respectivii ce anume înțeleg ei prin homofobie. Eu m-am exprimat de mai multe ori asupra subiectului și nu mi-am schimbat părerea.

Lasă un răspuns

