Ce voi face la alegerile de dumincă

În ce priveşte alegerile europarlamentare din 25 mai îl susţin pe Iulian Capsali.

Iulian Capsali nu e perfect, în mod sigur mai e de lucru la proiectul său politic, în special pe dimensiunea socio-eonomică. Trebuie ţinut însă cont de faptul că vorbim de un proiect politic ce se află abia la început de drum, dar care are meritul de a fi pornit de jos, de la firul ierbii, printr-un efort de mobilizare socială impresionant, în condiţiile unei legi electorale restrictive, concepută cu intenţii vădit antidemocratice. Este şi unul dintre motivele pentru care cred că Iulian reprezintă un exemplu bun care trebuie încurajat.

Ce ar mai fi de spus pe lângă aceasta? Într-o Românie cu milioane de avorturi la activ, este tată a nouă copii, iar asta spune multe. Se opune iniţiativelor neobolşevice şi neoiacobine prin care se încearcă încălcarea dreptului la liberă conştiinţă şi la liberă exprimare a persoanelor cu convingeri religioase, precum şi iniţiativelor care vizează încălcarea drepturilor copiilor de a beneficia de o educaţie şi dezvoltare normale, în şcoală şi în familie. Se opune transferului de suveranitate către Bruxelles care ar putea să facă posibilă impunerea unor astfel de aberaţii, precum şi întărirea dominaţiei centrului dezvoltat asupra periferiei subdezvoltate, cu toate că nu a dat de înţeles că s-ar opune formelor de cooperare internaţională care sunt necesare, binevenite şi se bazează pe respectul tuturor statelor implicate (ţin să precizez că este extrem de important, în lumea de astăzi, să facem distincţia între cele două dimensiuni). Se opune exploatării gazelor de şist, prin metoda fracturării hidraulice şi abuzurilor statului poliţienesc aservit marilor corporaţii. Se opune exploatării de la Roşia Montană. S-a opus regimului Băsescu şi măsurilor antisociale impuse de către acesta, în aceeaşi perioadă în care respectivele măsuri erau promovate de către bugetivorul Mihail Neamţu cu citate din Sfântul Ioan Casian. Din acest punct de vedere, ţin să precizez că votul pentru Iulian Capsali este şi un vot împotriva lui Mihail Neamţu, un vot de sancţionare a imposturii şi a oportunismului şi de descurajare, pe viitor, a unor astfel de atitudini, pentru tinerii care vor să se implice în politică şi să câştige încrederea oamenilor cu convingeri creştin-ortodoxe din această ţară. Mai mult decât atât, sper ca acest vot să trimită un mesaj clar neoconilor de la Dunăre, anume că aici nu e America unde „valorile familiale” pot fi exploatate electoral în favoarea marilor corporaţii care altminteri fac bani tocmai din subminarea bazei materiale şi morale a vieţii de familie, din otrăvirea trupurilor, sufletelor şi a naturii.

Susţinerea lui Iulian Capsali este şi o formă de opoziţie faţă de prejudecăţile izvorâte din ceea ce, pe bună dreptate poate fi definit ca „rasismul cultural” sau „pravoslavnofobia” care caracterizează mare parte din elita noastră intelectuală, atât la dreapta, cât şi la stânga (unde altmniteri, astfel de practici discursive sunt denunţate cu aplomb atunci când vine vorba de alte comunităţi). Prejudecata de bază care a fost vehiculată în această campanie electorală, nu doar de către politruci înveteraţi ci, din nefericire, şi de către oameni de la care altminteri aveam alte aşteptări, e aceea că Ortodoxia nu poate produce decât expresii politice de tip legionar sau putinisto-dughinist. Dacă va fi ales, lui Iulian Capsali îi revine responsabilitatea să dezmintă aceste prejudecăţi, convingându-i pe oamenii rezonabili şi de bună credinţă care pot fi afectaţi de ele (căci altminteri, există şi o categorie de oameni care vor fi convinşi că te-ai despărţit cu adevărat de legionarism doar în momentul în care vei fi acceptat ideea de gay marriage) că vorbim doar de nişte prejudecăţi. Că, deşi nu reuşesc să fie întotdeauna „sarea pământului”, creştinii ortodocşi pot să facă politică în acord cu valorile democratice care presupun respectul libertăţii, solidaritatea socială, refuzul xenofobiei, capacitatea de a dialoga cu oameni care nu îţi împărtăşesc felul de a vedea lumea, ştiinţa de a fi deopotrivă principial şi pragmatic, ş.a.m.d. Printre altele, şi în funcţie de felul în care va şti să facă acest lucru, voi continua sau nu să îl susţin. Să fim foarte clar înţeleşi. Nu neg faptul conform căruia comunitatea ortodoxă are problemele ei, inclusiv în ceea ce priveşte raportarea la modernitatea politică şi la modul nefericit în care unii dintre membrii ei au răspuns, în trecut, la această provocare. În repetate rânduri am scris despre lucrurile acestea. Însă este departe de a fi singura comunitate de destin, credinţă şi valori care are probleme mai mult sau mai puţin asemănătoare. Şi bineînţeles, dincolo de problemele contingente (deci rezovabile) şi derapajele istorice, are un întreg depozit de tradiţie, compatibil cu valorile democratice şi care poate fi valorificat, din punct de vedere politic, în Europa contemporană. Dimpotrivă, nedemocratic este să le refuzi creştinilor ortodocşi, pe baza unor simple etichetări infamante ce au la bază ignoranţa sau oportunismul, dreptul la reprezentare politică.

Pe de altă pare, cred că este evident că nu se face primăvară cu un independent. De aceea, în condiţiile în care protestul public organizat pe 25 mai are o revendicare cât se poate de concretă şi care atinge o problemă cât se poate de concretă, cu care Iulian Capsali însuşi s-a confruntat – condiţiile foarte restrictive ale legii electorale – nu există niciun motiv, cred eu, de a nu lua parte la protest pentru cei care vor vota cu Iulian Capsali sau cu alţi candidaţi şi partide. De sperat că organizatorii protestului vor înţelege acest lucru şi că aceia care vor participa la protest, deşi vor fi votat cu un candidat/partid sau altul, vor înţelege la rândul lor că protestul nu e sărbătoare electorală multicoloră şi cu atât mai puţin sărbătoarea electorală a grupului lor, ci expresie legitimă a unor frustrări ale societăţii româneşti cu care vom rămâne, cu toţii, şi după 25 mai, indiferent dacă va ajunge sau nu în Parlamentul European Iulian Capsali. Şi mai ales, indiferent dacă simţim că avem cu cine vota la alegerile acestea sau nu, protestul are o revendicare concretă extrem de importantă, anume modificarea condiţiilor extrem de restrictive ale legii electorale, care ne priveşte pe toţi. Aşa, dacă învăţăm să ne înţelegem, să ne respectăm unii pe alţi şi să conlucrăm acolo unde putem şi trebuie să conlucrăm, poate că vom mai face câţiva paşi înainte ca societate.

În fine, ţin să precizez că atâta timp cât boicotarea alegerilor înseamnă implicita delegare a dreptului de a alege celor care se prezintă la urne, şi nu împiedicarea celor care se prezintă la urne de a alege, vorbim de o măsură cât se poate de legitimă şi compatibilă cu principiile democratice. Dimpotrivă, abuziv şi antidemocratic a fost apelul la boicot din vara lui 2012 al celor care astăzi înfierează boicotul „hipsterilor”. Care „hipsteri”, boioctând alegerile, nu îi împiedică pe ei să aleagă din oferta electorală ce le pofteşte inimioara (mă rog, ştim că în general le pofteşte salarii de parlamentar european şi sinecuri la statul minimal), aşa cum ne-au împiedicat ei pe noi, atunci când miza nu era una, s-o recunoaştem, minoră, precum alegerea în Parlamentul European a „bărbatului cu barbă”, ci una majoră şi anume îndepărtarea „vechilului cu chelie” care făcea exces de zel în executarea ordinelor venite de la centru. Democraţia e bună atâta timp cât reprezintă un ritual lipsit de conţinut a cărui finalitate este relegitimarea lor, pe principiul că alţii mai buni nu există. În momentul când democraţia devine contestare populară a dominaţiei lor, automat îşi schimbă şi definiţia în „tiranie a majorităţii”. Sau altfel spus, dacă din ce în ce mai tiranica lor opresiune este prezentată ca democraţie, democraţia noastră este prezentată drept tiranie. Totul porneşte de la confuzia a două realităţi care sunt de fapt anatgoniste: capitalismul (ăla real, de pe urma căruia ei o duc bine în timp ce alţii o duc tot mai prost, nu ăla din poveştile de adormit copiii) şi democraţia.

Acestea fiind spuse, îl felicit pe Iulian pentru ce a realizat până acum şi îi urez multă baftă la alegerile de duminică.

Cu Dumnezeu înainte!

PS: La Senat, pentru sectorul 4, îl voi vota pe Iulian Crăciun de la PNŢCD, un om cu o poveste impresionantă. Mai multe detalii aici: http://www.iuliancraciun.com/povestea-mea/

Anunțuri

Despre Alexandru Racu

Născut în Bucureşti pe 4 Martie 1982. Absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Politice din cadrul Universităţii Bucureşti, Master în Studii Sud-Est Europene la Univeristatea din Atena şi doctor în filozofie politică al Universităţii din Ottawa.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Ce voi face la alegerile de dumincă

  1. DCC zice:

    Si eu il voi vota pe dl Iulian Capsali
    Ii doresc mult succes
    Doamne ajuta!

  2. Pingback: SFANTUL SINOD despre alegerile europarlamentare si sustinerea AGENDEI FAMILIEI TRADITIONALE/ Renate Weber – cea mai agresiva promotoare a AGENDEI LGBT. Majoritatea candidatilor: PRO-AVORT, PRO-EDUCATIE SEXUALA si PRO-GAY/ Opinii si argumente pentru

  3. Marius zice:

    Foarte bun comentariul. Nu poate fi criticat nici macar de cei care stau cu ochii pe orice derapaj a celor din presa, blog-uri etc.caci aveti un pasaj in care criticati ( pentru a cata oara ?) legionarismul.Pe cei din inchisori care au murit cu numele lui Iisus Hristos pe buze si nu s-au dezis niciodata de crezul lor e bine sa ii ,,parcam” deocamdata pe dreapta cateva sute de ani pana cand suferintele dar mai ales marturisirea lor nu vor mai deranja mediul politic romanesc infestat de urmasii celor care se fac vinovati de una dintre cele mai infioratoare perioade din istoria umanitatii.Nu e mai mare ipocrizia lui Mihai Neamtu decat a acelora care, pentru a-si asigura un trai linistit si fara criticile unui anumit institut guvernamental foarte activ, se prezinta mari aparatori ai dreptei-credinte, scuipand insa inca o data ( post-mortem, de data aceasta ) spre cei care nu s-au limitat a face din acest lucru o desantata demagogie, ci si-au pus vietile pentru apararea crucii si a neamului romanesc. In fapt, desi nu l-as vota vreodata, parca suport mai bine slabiciunea lui Mihai Neamtu care, desi a citit cate ceva si stie adevarul, e indoit vertebral de slabiciunea omeneasca in fata iluziei unui ciolan datator de bunastare materiala. Viata e lunga si o mai ramane timp si pentru cainta si spovedanie, pana atunci sa se bucure si el de viata, caci beneficiile aduse de statutul de parlamentar ( euro sau national ) primeaza in fata sufletului in momentul de fata.De aceea consider ca mai bine l-ar sustine pe acesta. Anti-legionarismul va leaga strans!

    • Hai să terminăm cu prostiile. O aberaţie rămâne tot o aberaţie, indiferent dacă ai suferit şi ai murit pentru ea. Şi aşa cum nu mă identific cu crezul Martorilor lui Iehova în ciuda faptului că numeroşi membri ai sectei au murit pentru acest crez, la fel nu mă identific nici cu crezul legionar în ciuda faptului că numeroşi membri ai sectei legionare au murit pentru acest crez. Nu m-am dezis niciodată de cei care au murit în numele lui Hristos, indiferent dacă în prealabil fuseseră legionari şi între timp le venise mintea la cap. Atâta doar că adevăratul Hristos, în care cred eu, nu e nici legionar, nici iehovist. Şi, slavă Domnului, e mult-milostiv. Pe de altă parte, dacă e să sufăr, într-un fel sau altul, pentru ceva, vreau să sufăr pentru adevăr. Nu pentru nişte aberaţii şi mizerii, a căror promovare mai mult sau mai puţin făţişă, nu îi împiedică altminteri pe alţii să obţină finanţări de la Uniunea Europeană sau laude de la elită şi privilegiul de a publica pe la editurile ei. Lasă că nu o duc ei legionarii chiar aşa prost în ţara asta.

  4. clujanu zice:

    voateza Radu daca-ti place bradu! (la noi la Cluj )

    deleg pe cei ce vor sa aleaga sa aleaga si pentru mine. sa le fie rusine lor pentru ceea ce au ales!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s