United we stand!

Uite-le aici pe toate, in frunte cu Chevron (inclusiv Sun Life Financial, care m-a tepuit la marea nesimtire, si probabil ca nu doar pe mine, cu 150 de dolari): http://www.razbointrucuvant.ro/recomandari/2013/06/13/sua-marile-corporatii-unite-pentru-obtinerea-casatoriilor-homosexuale-facebook-google-morgan-stanley-goldman-sachs-coca-cola-si-multe-altele/

In opinia mea, finantarea noului stangism de tip curcubeu de catre marile corporatii vizeaza patru obiective majore:

1. Emascularea stangii, cantonarea ei in universitati si alte spatii aseptice si, in general, reorientarea ei in directia ridicola a revolutiei (sexuala, cum altfel) aprobata si incurajata de stapanire.

2. Implicit, ruperea legaturii dintre stanga si clasele populare si semanarea diversiunii in randul acestora din urma. E plina America de aiuriti, altminteri stransi bine cu usa de bossii lor si aburiti de tot felul de mihailnemti, care voteaza, de frica stangii homosexuale, guverne „conservatoare” a caror unica politica „conservatoare” se reduce la reducerea taxelor pentru mai sus numitii corporati, aceiasi care finanteaza altminteri activismul gay. Mai mult, omului de rand ii intra in cap ca stanga (sau mai exact lupta pentru dreptate sociala) se reduce – sau cel putin vine inevitabil la pachet cu – pervertirea si cretinizarea minorilor via sistemul de invatamant acaparat de niste lobbysti perversi. In consecinta, omul de rand fuge de stanga la corporati sau la neo-fascisti. Sau fuge la homeschooling sau la manastire. Oricum ar fi, nu tulbura capitalul.

3. Promovarea unei culturi liberale antisocialiste intrucat antisociale, cultura care sustine esafodajul actualului sistem economic. Mai exact, cultivarea principiului de capatai al civilizatiei occidentale contemporane, care se reduce la ideea conform careia e dreptul corporatului sa faca ce vrea cu corpul lui, ca doar d-aia e corporat. Notiune din care corporatul deduce inevitabil implicatia logica: ca e dreptul lui de corporat sa faca ce vrea si cu banii lui, produsi altminteri prin utilizarea aceluiasi corp investit cu proprietati meritocratice. De fapt, in subtextul „tolerantei” fata de dreptul homosexualilor de a face orice vor, indiferent de efectele pe care acest liberalism le poate avea asupra unor terti vulnerabili (exemplul cel mai flagrant fiind cel al copiilor adoptati de familiile homosexuale), se poate citi nu doar indiferenta morala a celor care tolereaza, ci implicita revendicare de catre acestia din urma (pentru ei) a unui drept individual la amoralitate in cadrul legi, drept care sta la baza sistemului capitalist. Ca atare, nu e deloc de mirare ca acelasi presedinte Basescu care acum isi declara concomitent toleranta fata de casatoriile homosexuale si convingeriile (private, cum altfel) ortodoxe, si-a facut campanie electorala cu sloganul „sa traiti bine” (adica sa traiasca el si ai lui bine) iar apoi, din veneratie fata de providenta seculara (mana invizibila) si fata de investitorii cu atribute mesiance, i-a invitat pe pensionari si asistati sa moara mai repede.

4. In fine, fapt care rezulta automat din punctul anterior, promovarea imperialismului cultural occidental care sustine si vine la pachet cu imperialismul economic si militar. Primitivii n-au voie sa deschida gura, sa se apere si sa se organizeze pentru ca sunt homofobi. Or, homofobi fiind, trebuie civilizati. De cine? Pai de catre Chevron, de catre cine altcineva? Nu zicea Marx ca „burghezia a desfiinţat, pretutindeni unde a ajuns la putere, toate relaţiile feudale, patriarhale, idilice”, ca „a înecat fiorul sfînt al extazului pios…în apa îngheţată a calculului egoist”, ca „a făcut dependente ţările barbare şi semibarbare de cele civilizate, popoarele de ţărani de popoarele de burghezi, Orientul de Occident”, implinidu-si astfel rolul sau istoric „cat se poate de revolutionar”? Rol istoric care, sa nu uitam, reprezinta pentru Marx o etapa necesara in evolutia catre, nu, nu catre Matrix (caci cum ar putea sa fie altfel viitorul decat luminos), ci catre societatea fara clase. Or, in buna logica marxista, faptul ca n-am ajuns inca la socialism, nu poate sa indice decat ca (inca) avem nevoie de mai mult liberalism: economic si cultural. Nicidecum ca ar fi ceva in neregula cu esenta proiectului iluminist. Asa ca daca credinciosul/conservatorul naiv sau de-a dreptul batut in cap voteaza cu neoconul care il rasfata fiscal pe corporatul care finanteaza activismul homosexual, mixing business with pleasure (curat liberal coane Fanica!), stanga se uneste cu corporatul in opozitie revolutionara fata de acelasi alegator deopotriva homofob si turmentat (cu orice criterii l-am judeca). Asa ca da-i inainte tovarase cu liberalismul pana n-o sa mai ramana decat piatra pe piatra, ca nu degeaba zicea Mao: „no destruction, no construction”. Altminteri, genul asta de argument nefalsificabil il face si pe stangist sa se simta foarte bine atunci cand, machiat in culorile curcubeului, se contempla in oglinda ideologiei. Caci, daca constructia socialismului trece prin asimilarea liberalismului, inclusiv a celui cultural, inseamna ca (curat leninista cugetare!), tot reactionarii primitivi sunt de vina pentru ca n-am ajuns inca la luminita de la capatul tunelului[1]. Reteta noastra e buna si oamenii care o aplica sunt alesi dupa spranceana. Doar ca e foarte prost materialul clientului. A se sesiza, din acest punct de vedere, asemanarea izbitoare dintre ideologia marxista si ideologia neoliberala, ambele avand la baza presupozitia iluminista conform careia este posibila si necesara ingineria sociala/reorganizarea stiintifica a societatii (a vietii organice, in dimensiunea ei personala si culturala) dupa modelul transformarii stiintifice a naturii.

In concluzie, „the left and corporations stand united against reactionary homophobia!” Corporatul se poate bucura: pentru moment se amana Solidarnosc-ul anti-neoliberal care chiar ar putea sa-l atinga la buzunar.


[1] Spre exemplu, cu ocazia recentului incident de la MTR, cand niste protesatari crestini si nationalisti au intrerupt proiectia unui film gay, domnul Alex Cistelecan le-a adresat urmatorul avertisment stangistilor locali cu inclinatii mai mult sau mai putin populiste si deschisi ideii de a explora potentialul anti-neoliberal al Ortodoxiei romanesti: „Tocmai exemplul recent al revoltelor din Egipt (sau Iran 79) (la care se adauga, evident, si Romania salafita a anului 2013, si probabil ca si Franta aceluiasi an, ce-i drept, burgheza, dar, asa cum a dovedit-o recentul tambalau homofob, inca insuficient de toleranta – nota mea), așadar al unor mișcări politice de masă din societăți în care „critica religiei nu a fost încheiată” – sau nici măcar antamată – ne arată că…orice alianță generoasă a stângii laice cu poporul asuprit dar înfiorat religios se întoarce inevitabil împotriva primeia, atâta vreme cât nu îndrăznim să intrăm cu bocancii criticii ideologiei în sălașul intim al credințelor și valorilor religioase ale claselor populare” http://www.criticatac.ro/21547/lupta-de-clas-faza-pe-cultur/. Curios lucru insa, cu doar cateva saptamani mai tarziu, domnul Cistelecan il acuza pe domnul Lucian Boia de rasism, datorita afirmatiei acestuia din urma conform careia actuala mizerie si subdezvoltare din Haiti se datoreaza eliberarii premature a sclavilor de pe aceasta insula de sub dominatia coloniala occidentala, eliberare urmata de intemeierea, in jurul anului 1800, a republicii sclavilor liberi din Haiti http://www.criticatac.ro/22644/mahmureala-post-utopiei-victimele-ei-nevinovate/. Altfel spus, Haitienii de la 1800, renumiti pentru toleranta lor fata de minoritatile sexuale, erau apti de libertate, dar Romania profunda a anului 2013 nu este. Iar conservatorismul eurocentric al domnului Boia este rasist pe cand marxismul cultural al domnului Cistelecan nu.

Anunțuri

Despre Alexandru Racu

Născut în Bucureşti pe 4 Martie 1982. Absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Politice din cadrul Universităţii Bucureşti, Master în Studii Sud-Est Europene la Univeristatea din Atena şi doctor în filozofie politică al Universităţii din Ottawa.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s