Perversiuni sexuale si perversiuni intelectuale

Vad ca Mihail Neamtu se lanseaza in apararea concomitenta a familiei si a pietei libere http://adevarul.ro/news/politica/revolta-naturii-sau-pacatul-firii-1_5127f96e00f5182b85913283/index.html. Pe langa asta, Neamtu mai apara doua chestii: „sentimentul rusinii” care le lipseste minoritatilor sexuale, precum si „pietatea fata de raposati”. In 2009, Mihail Neamtu a fost research fellow la Russell Kirk Center in Michigan, adica, pentru o vreme, a trait (pios, cum altfel) pe seama raposatului Kirk. In acest context, as vrea sa-i reamintesc lui Mihail Neamtu ce anume spunea raposatul Kirk cu privire la atitudinea conservatoare fata de mediul rural:  Conservatorul, potrivit lui Kirk, trebuie sa apere „the classes and regions in which tradition still is a living force. The conservative will do everything in his power to prevent the further diminution of our rural population; he will recommend decentralization and deconcentration of population; he will seek to keep as many men and women as possible close to the natural and customary world in which tradition flourishes”. (Russell Kirk, A program for conservatives, Chicago : H. Regnery Co., 1954, pp. 308-309)

Cand Mircea Platon a propus, pentru mediul rural romanesc, aceeasi politica pe care Russell Kirk o propunea pentru mediul rural american,  Neamtu i-a aplicat amicului Platon aceeasi eticheta care le este astazi aplicata de catre activistii gay protestatarilor nationalisti si crestini de la MTR. Cand Mircea Platon apara familia romaneasca descompusa de logica necrutatoare a capitalismului global, Mihail Neamtu ii reprosa faptul ca nu stie sa aprecieze „darul libertatii” Acum, dupa ce si-a facut datoria cu pietate fata de raposatul Russell Kirk, Neamtu s-a gandit sa-si manifeste loialitatea si fata de raposatul Horia Bernea, aparand muzeul lui Bernea dupa ce s-a strofocat sa-i integreze pe taranii lui Bernea in contextul, deopotriva „natural si traditional”, al capitalismului global. Traditia e buna atata timp cat sta cuminte la muzeu. Iar oamenii sunt buni atata timp cat stau cuminti in cimitir, une pot fi, periodic, vampirizati.

Ordinea naturala, de la Platon (nu Mircea) citire, pe care Neamtu pretinde ca o apara de marxistii vechi si noi, presupune o ierarhizare a facultatilor omenesti, si pe cale de consecinta, o ierarhizare a alegerilor. Personal, ma ingrozesc gandindu-ma la faptul ca exista in Romania un public de dreapta suficient de incult, in ciuda urbanitatii sale militante, pentru a inghiti gogoasa mihailnemteana referitoare la compatibilitatea dintre aceasta ordine naturala si antropologia care sta la baza liberalismului economic. Asa cum ordinea naturala presupune subordonarea materiei fata de spirit, ordinea tuturor societatilor traditionale presupune subordonarea economicului fata de valorile spirituale, non-negociabile, in jurul carora se coaguleaza ordinea sociala. Omul traditional nu sacrifica familia, si functia ei educativa de neinlocuit, de dragul libertatii economice. Pentru ca doar familia, unita si heterosexuala, poate forma, pe baza unei ierarhii valorice non-negociabile, oameni intregi si cu adevarat liberi. Piata libera nu poate decat sa deformeze oamenii pe care ii formeaza familia traditionala, transformandu-i fie in consumatori inrobiti de patimile care le-au fost cultivate din frageda pruncie (in timp ce parintii erau prea ocupati pentru a se ocupa cu grija de ei), fie in producatori sau simplii propagandisti cinici. Revolutia capitalista, de la Karl Polanyi citire, este cea care, dand prioritate alegerii individuale in fata ordinii naturale, duce implicit la eliberarea economicului de normele sociale fundamentate pe acea ordine morala, si de aici, la subordonarea tuturor institutiilor sociale in raport cu piata dereglementata. Capitalismul asadar legalizeaza alegerea impotriva naturii, eliberand patimile individuale de constrangerile morale ale societatilor traditionale. In capitalism, individul e liber sa dea prioritate stomacului in raport cu spiritul, instinctului sexual in raport cu alegerea morala si implicit, interesului egoist in raport cu traditia si binele comun. Capitalismul presupune dereglementare, iar asta implicit presupune negarea ordinii naturale. Piata dereglementata, la fel ca si elita noastra intelectuala, este prin definitie amorala, si deci implicit antisociala.

Din acest punct de vedere, nu vad cum ar putea fi criticate optiunile nefiresti ale minoritatilor sexuale si materialismul marxist, de pe pozitiile antropologiei care sta la baza liberalismului economic. Daca vreunul dintre studentii mei din cadrul cursului despre Conservatorism, pe care il predau actualmente, ar debita aberatiile pe care le debiteaza Mihail Neamtu in a sa turmentata insirurire de fraze, nu ar primi nota de trecere. Neamtu nu poate avea trecere decat la partizanii dreptei care au plecat de la coada vacii pentru a deveni boi, sau simpli aiuriti, de „bulivar” – oamenii care au profitat material de pe urma modernitatii cu pretul unei evidente regresii spirituale. Pe langa acestia din urma, cati or fi, nu poate avea trecere decat la eternii sai amici „spiritualisti”, dispusi oricand sa sacrifice omul viu pe altarul traditiei ucise prin muzeificare sau mutilate prin nazificare.

In fine, daca ordinea naturala presupune superioritatea intelectului/spiritului in raport cu instinctele care ne leaga de fapturile necuvantatoare, pe cale de consecinta, si perversiunea intelectuala este infinit mai reprobabila, si infinit mai nociva, decat perversiunea sexuala.

Anunțuri

Despre Alexandru Racu

Născut în Bucureşti pe 4 Martie 1982. Absolvent al Facultăţii de Ştiinţe Politice din cadrul Universităţii Bucureşti, Master în Studii Sud-Est Europene la Univeristatea din Atena şi doctor în filozofie politică al Universităţii din Ottawa.
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Perversiuni sexuale si perversiuni intelectuale

  1. Perry Mason zice:

    Wow! Eu chiar sunt uimit de capacitatea mintii tale, draga Alex, de a face niste volute (i)logice. Oare cum e posibil sa-ti faci doctoratul intr-una din universitatile de top ale lumii, care nu s-ar fi nascut in lipsa capitalismului, si sa vorbesti despre capitalism un termenii in care o faci? Daca tot e asa ticalos acest sistem pe care-l critici de ce nu ai ales sa-ti faci doctoratul la o scoala generala din Romania taranului roman aflat la cheremul stihiilor capitalismului? Ce-ai zice de scoala generala din Ceatalchioi? Sau cea din Aricestii Rahtivani? Trec peste faptul ca ai o problema grava de (ne)definire a termenilor cu care operezi si-ti zic asa: termina repede doctoratul in Canada si vino repede in Romania ca guvernul Ponta are nevoie urgenta de oameni tari ca piatra si cu logica fracturata asa cum se pare ca ai devenit tu. In plus, acum ai sansa unica de a fi coleg cu fostul tau profesor Daniel Barbu cu care ai foarte multe lucruri in conun. Oare vei pista acest comentariu?

    • Bati campii. Karl Marx a vorbit de rau capitalismul in conditiile in care credea ca acest sistem economic (istoric taticu nu natural carevasazica inscris in gena omului, asa cum va invata pe voi alde Croitoru si alti strigoi) este premisa necesara dezvoltarii propriului sau sistem de gandire. Pe de alta parte, poate nu sti, dar marile universitati ale lumii occidentale s-au nascut cu mult inaintea capitalismului. Si nici nu aveau ca scop sa produca resurse umane sau propagandisti penibili de gen Mihail Neamtu. Faptul cu pricina este subliniat de altfel de suficient de multi universitari din spatiul occidental, care nu au treaba nici cu marxismul, nici cu neoliberalismul, si care nici nu-si permit sa faca sofismele jenante de genul celor la care se dedau bursierii lui Soros.

  2. Pingback: TERORISMUL INTELECTUAL, batalia cuvintelor si STRATEGIA STIGMATIZARII oponentilor PROZELITISMULUI HOMOSEXUAL: ”Homofobul este fascistul de azi” - Razboi întru Cuvânt - Recomandari

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s